خرید کادو خاص مناسب شب یلدا

جشن شب یلدا

یکی از مناسبت هایی که بسیار برای ما ایرانیان مهم به شمار می رود شبی به نام شب یلداست که در روز ۳۰ آذر که آخرین روز پاییز می باشد از زمان غروب آفتاب تا طلوع آفتاب روز بعد یعنی اول دی ماه که نخستین روز زمستان نیز هست را یلدا می نامند. در کنار ایرانیان اقوام دیگری نیز این زمان را جشن گرفته و به خاطر طولانی بودن شب یلدا از دیگر شب ها آن را مقدس می شمارند.

معنی و ریشه یابی کلمه یلدا

معنای اصلی کلمه یلدا از تولد و ولادت می آید. در حقیقت این کلمه ریشه سریانی دارد که به منظور تولد خورشید(میترا) است. رومیان قدیم آن را ناتالیس آنایکتوس به معنای ولادت مهر شکست ناپذیر می نامند. ابوریحانی بیرونی در آن زمان شب یلدا را جشن میلاد اکبر نام گذاری کرده است و منظور از میلاد تولد خورشید بوده است.

تاریخچه شب یلدا

یکی از سنتهای باستانی و مورد علاقه ایرانیان، برگزاری جشن شب یلداست. مردم روزگاران بسیار قدیم که زندگی خود را بر اساس کشاورزی بنا می نهادند در طول سپری شدن ماه ها و روزهای سال و گذشتن از فصل های مختلف می توانستند فعالیت های کشاورزی خود را به وسیله گردش خورشید و حرکت ستارگان و جهت آنها تنظیم کنند.

در این میان مسئله قابل توجه برای آنها این بود که در بعضی از روزها و فصل ها زمان سپری شدن و ماندن روز متغیر است و در روزهایی که خورشید زمان بیشتری روشنایی داشت از آن روز نهایت استفاده را نیز می بردند. کم کم این باور بر مردم مسلط شد که روز نماد روشنایی و نیکی و موفقیت است و بر عکس تاریکی شب و ظلمت آن دنیا در حال کشتن و کشمکش است. به همین ترتیب اقوام آریایی از جمله ایران و هند به این نتیجه رسیدند که آخرین روز پاییز کوتاهترین روز سال است و از آن پس روزها کم کم بلندتر و شب ها کوتاه تر می شود و همین امر باعث شد تا آن شب را شب تولد خورشید که معنای اصلی همان یلداست بنامند. یعنی از شب یلدا به بعد دیگر روشنایی بر ظلمت و طولانی بودن شبها چیره خواهد شد.

آداب و رسوم برگزاری جشن شب یلدا

هزاران سال است که تقریبا تمامی خانواده های ایرانی شب یلدا که آخرین شب پاییز و تاریک ترین شب در طول سال است را به شب بیداری می پردازند و در کنار دوستان و آشنایان خود به سرگرمی و شادی می پردازند تا از این حیث غم نبودن خورشید و سردی و تاریکی آن شب را به فراموش بسپارند و بعد از تاریکی هنگامی که خورشید طلوع می کند به خواب بروند. بسیاری در این شب ها برای خانواده خود هدیه خاص تهیه میکنند. 

پس از مدتی سنتی زیبا نیز بوجود آمد که همان خرید هدیه خاص برای نوعروسان در شب یلداست. به همین خاطر هر ساله خانواده ها به دنبال خرید کادوی خاص برای این شب خاص هستند تا کادوی خاص و شیک تری را تهیه کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از کادو های خاص برای این شب ها بپردازیم.

ظروفی با طراحی ویترای

یکی از آیین های شب یلدا یا همان شب چله، خوردن میوه هایی مانند هندوانه،انار و شیرینی و صرف آجیل مخصوص و میوه های گوناگون است که اینها جنبه نمادی از تندرستی ، برکت و شادکامی می باشد. وجود میوه های هندوانه و انار در شب یلدا حکایت از نماد سرخی خورشید نیز در این شب دارد. به این ترتیب یکی از کادو های مناسب برای این شب ظروف کریستالی است که با هنر ویترای منقش به اشکال انار یا هندوانه شده است. با چیدن انواع میوه های گفته شده روی آن به زیبایی و خاص بودن آن افزوده می شود. اگر میخواهید یک کادو خاص و شیک به نوعروستان هدیه کنید این گزینه بسیار عالی و چشمگیر است.

خرید کادو شب یلدا

تصویر سازی

یکی دیگر از مواردی که میتوانید به عنوان یک هدیه انتخاب کنید چاپ تصویر انار و یا هندوانه که نماد های شب یلدا هستند روی اجسام مختلف است که بهترین آنها تصویر سازی به سه شکل مختلف روی ماگ، تیشرت و یا کوسن انجام پذیر است. یه ماگ با چاپ تصویر انار در کنار هدایای دیگر جلوه زیبایی خلق میکند و یا به تن کردن دو تیشرت با چاپ طرح های مناسب شب یلدا جشن شما را خاص تر خواهد کرد. برای افرادی که دکوراسیون منزل برای شان اهمیت خاصی دارد میتوانید از چاپ این طرح ها روی کوسن نیز استفاده کنید که بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 

گل و گلدان

خرید گل به عنوان  یک کادوی شیک در هر مناسبتی یکی از قدیمی ترین و البته ماندگار ترین روش های خرید هدیه خاص بوده و هست. هدیه دادن گل رز قرمز از دیرباز نشانه عشق بین دو نفر بوده و همیشه مورد استقبال همگان قرار میگیرد. در کنار خرید کادو شب یلدا زمانی که میخواهید به هدایای خود جذابیتی بیشتری بدهید میتوانید کنار آنها تعدادی گل به همراه گلدانی طراحی شده اضافه کنید امروزه امکان آن نیز وجود دارد سفارش گل را به صورت اینترنتی نیز انجام دهید تا همراه با صرفه جویی در وقت و هزینه گل ها را با کیفیت بالایی دریافت کنید

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.