هدیه شب یلدا عروس با اجرای رسومات این شب خاص

رسومات و هدیه شب یلدا

یکی از قدیمی ترین جشن ها و رسومات ایرانی در آخرین روز پاییز برگزار می شود که به نام شب یلدا و یا شب چله معروف است. زمان این جشن معمولا از غروب آفتاب شروع و تا اولین ساعات نخستین روز زمستان ادامه دارد. خانواده‌های ایرانی با جمع شدن در خانه بزرگ فامیل، بلندترین شب سال را با شب نشینی می‌گذرانند. میوه های مخصوص این شب معمولا انار و هندوانه است که در کنار این میوه ها آجیل و شیرینی های تزئین شده نیز مورد استفاده قرار میگیرد. بچه‌ها و بزرگ‌ترها در چنین شبی پای قصه گویی‌ و خاطرات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌نشینند. از دیگر رسومات این شب بخصوص خواندن شاهنامه و گرفتن فال حافظ نیز هست که همیشه جذابیت بالایی برای حاضرین دارد. در کنار این رسم ها سنتی نیز هست که شادی آفرین است خرید هدیه خاص شب یلداست. البته امروزه با آمیخته شده هدیه دادن با تجملات، شیرین گذشته را ندارد اما با این حال هنوز چشم کوچکتر ها به دست بزرگتر ها برای دریافت کادو خاص شب یلداست. در این مقاله سعی داریم بیشتر به مراسمات هدیه دادن به عروس خانم ها در این شب خاص بپردازیم.

 

هدیه شب یلدا مخصوص عروس خانم ها

 یکی از بهترین و شادترین مراسمات این شب بخصوص هدیه شب یلدا برای عروس خانم است که توسط خانواده داماد تهیه می شود که در بسیاری از شهر های ایران مرسوم است در گذشته مرسوم بود که خانواده داماد هدایای خود را در سینی بزرگ یا همان طبق می‌گذاشتند که این سینی‌ را با پارچه‌ها و روبان‌های رنگارنگ تزئین می‌‌کردند و هدیه‌ها را روی آن قرار می‌دادند. امروزه این رسم کمی متفاوت شده و خانواده داماد آجیل میوه و هدایای مخصوص شب یلدا عروس خانم در سبدهای مخصوص با روبان و وسایل تزئینی دیگر همراه شده و با طرح های بسیار زیبا و بروز تقدیم به عروس خانم می کنند. معمولا خانواده عروس و داماد تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و با خوردن تنقلات و آجیل جشن خود را تکمیل می‌کردند. در بعضی از فرهنگ‌ها به این مراسم «شب چله‌ای» می‌گویند. هدیه خاص شب یلدا امروزه از تنوع بسیار زیادی برخوردار است.

 اما مسئله بدی که در این میان به وجود آمده، پررنگ شدن تجملات در این سال‌ها است، این مراسم به یک مراسم پرهزینه تبدیل شده که معمولا پیش از شروع زندگی مشترک، خرج زیادی روی دست داماد می‌گذارد. در صورتی که می‌توان با حذف موارد غیر ضروری این مراسم را خاطره‌انگیز کرد. 

هدایای شب یلدا عروس بسته به فرهنگ هر شهر و منطقه و خانواده متفاوت است. اما مهمترین لیست هدایای شب یلدا برای عروس در زیر ذکر شده است.  فراموش نکنید که تزیین همه این موارد باید باسلیقه و زیبا انجام شود.

هدیه شب یلدا عروس

پیشنهاداتی برای زیباتر شدن هدایای شب یلدا

بسیاری از خانواده ها هم برای عروس اقدام به خرید طلا می کنند. گاهی هم دیوان حافظ در کنار سایر هدایا قرار می گیرد. خانواده هایی که از سلیقه عروس خانم چندان مطمئن نیستند و از طرفی فرصت کافی برای خرید ندارند هدیه ای نقدی در نظر می گیرند که عروس با میل خودش خرید کند. کله قند تزئین شده، نقل و شیرینی هم به مفصل تر شدن هدایای یلدا کمک می کنند.

تزیین هدایای شب یلدا هم نکته دیگری است که خیلی از خانواده ها به آن توجه می کنند. برای تزئینات بیشتر از روبان های قرمز استفاده می شود که در کنار انار و هندوانه قرمز، ترکیب رنگی زیبایی ایجاد می کند. خانواده هایی که اهل تجملات بیشتری هستند تزیین هدایای شب یلدا را به افرادی می سپارند که در کار تزئین سفره های عقد تبحر دارند. طراحی میوه ها هم چند سالی است که باب شده و به هدایا جلوه زیباتری می بخشد. متخصصان ما در گیفت فلو بهترین پیشنهاد ها و تزئین هارا برای شما دارند. شما میتوانید با توجه به بوجه ای که برای این قضیه در نظر گرفته اید با متخصصان ما در تماس باشید تا با بهترین پیشنهاد ها شبی زیبا و خاطره انگیز را برای شما به یادگار بگذارند.

هدیه شب یلدا عروس

هدیه دادن به بچه ها در این شب ها

در این میان نباید کودکان را فراموش کنید. یکی از کار هایی که همیشه حس زیبایی را به ما انتقال می دهد خرید کادوی خاص برای کودکان است. زیرا که برا آنها قیمت و ارزش مادی هدایا فرقی ندارد و همیشه از دریافت هدیه خوشحال می شوند. عروسک‌ های دست ساز و میوه‌ های شب یلدا به صورت مقوایی می‌تواند هدیه‌ های ساده و خوبی برای کودکان باشد.

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.