خرید هدیه خاص روز ولنتاین

درباره روز ولنتاین بیشتر بدانید

در طول سال مناسب های زیادی وجود دارد و هر روزی را با توجه به رویدادی که در آن تاریخ رخ داده نام گذاری میکنند. یکی از این روز های بخصوص که در اکثر کشور های جهان بسیار محبوب و پرطرفدار است روزولنتاین و یا روز عشق و عشق ورزی ست. در اصل این روز برگرفته از فرهنگ مسیحی و فرهنگ مدرن غریبی است که روزی تخصص یافته برای ابراز عشق است. هر سال در روز ۱۴ فوریه مطابق با ۲۵ بهمن ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن ماه این مناسبت برگزار می‌شود و افراد برای ابراز عشق خود کار هایی از قبیل خرید گل سرخ، خرید هدیه خاص مانند عروسک و شکلات مخصوص این روز را انجام میدهند. 

تاریخچه روز ولنتاین به جشنی باز می‌گردد که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد. روز ولنتاین برگرفته از سنت‌های روم باستان و مسیحیت است. و اما داستان و تاریخچه این روز چیست….

اگر چه تاریخچه دقیقی از این روز در دسترس نیست اما به گفته تاریخ نویسان داستان آن به قدیسی به نام ولنتاین و مریدانش باز میگردد که کمی با افسانه نیز آمیخته شده است. با توجه به نوشته های تاریخی که وجود دارد در روم باستان افسانه ای مشهور شده که در دوران فرمانروایی کلاودیوس دوم در سده سوم میلادی، این پادشاه بر این عقیده بود که مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجو تر و بهتر هستند و همین امر باعث شد تا این پادشاه قانونی منع ازدواج برای سربازان را وضع کند. در همان زمان کشیشی به نام ولنتاین زندگی میگرده که به شدت با این قانون مخالف بوده و این حکم را ناعادلانه میدانست. به همین دلیل شروع به عقد سربازان با محبوبشان به صورت مخفیانه میکند و زمانی که پادشاه از این موضوع باخبر می شود حکم قتل آن کشیش را صادر میکند.

بر اساس افسانه دیگر کشیش ولنتاین به علت نجات دادن و فراری دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده است. مطابق یک افسانه، کشیش ولنتاین خود عاشق دختر زندانبانش شده و نخستین کارت ولنتاین را خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت ” از طرف ولنتاین تو “.

تاریخچه روز ولنتاین

به احتمال زیاد تاریخ کشته شدن کشیش والنتاین حدود سال  ۲۷۰ میلادی است و بعضی ها اعتقاد بر این دارند که روز والنتین، سالگرد فوت یا به خاکسپاری ولنتاین است. اعتقاد برخی نیز بر این است که کلیسای کاتولیک به علت مسیحی سازی یک سنت باستانی و مشرکانه لوپرکالیا که در روم مرسوم بوده، این تاریخ را انتخاب کرده است. 

 

روز ولنتاین در ایران امروز

اگر چه این روز از دیرباز در ایران نیز جشن گرفته می شد اما از سال ۱۳۸۹ قانونی بر ممنوعیت هر نوع تبلیغاتی برای این روز تسویب شد از این رو گروهی دیگر به جای آن جشن اسفندگان را که برگرفته از آیین‌های ایرانی است و در روز پنجم اسفند برگزار می‌شود را به جای ولنتاین پیشنهاد می‌کنند که با فرهنگ ایرانی نیز مطابقت دارد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جشن مهرگان را روز عشق حقیقی و واقعی در فرهنگ ایرانی می‌داند و از نظر او مردم باید به جای ولنتاین این روز را جشن بگیرند و گرامی بدارند. در هر صورت این روز در میان گروهی از جوانان ایرانی محبوبیت دارد.

در مجموع این دو روز با توجه به همه این موارد گفته شده هنوز در میان جوانان محبوبیت خاص خودش را دارد و تقریبا بیشتر افراد در این روز به خرید کادوی خاص ولنتاین برای معشوقه خود می پردازند. رنگی که برای این روز در نظر گرفته شده رنگ قرمز است و تقریبا تمامی هدیه خاص های ولنتاین به رنگ سرخ طراحی میشود و در جعبه های خاص قرمز رنگ مربعی و یا به شکل قلب گذاشته میشود. در این مقاله سعی داریم به معرفی هدیه های بسیار متنوع و البته جدید بپردازیم با ما همراه باشید.

 

خرید گل با گلدان طراحی شده

گل رز قرمز همیشه و در تمام طول تاریخ نشانه عشق و مهره و محبت بین افراد بوده و هست. درنتیجه یکی از بهترین هدایایی که در این روز خاص شما میتوانید تهیه کنید دسته گلی از گلهای رز قرمز است. برای زیبا تر شدن این دسته گل زیبا میتوانید از یک گلدان کریستال یا سفالی با طراحی و نقاشی ویترای با طرح دلخواه خودتان نیز استفاده کنید و یا از طرح هایی آماده ما در سایت یکی را انتخاب و برای معشوقه تان ارسال نمائید. از مزیت های این هدیه آن است که میتوانید سفارش گل را به صورت اینترنتی انجام داده و ارسال نمائید تا هم در زمان و هم در هزینه های هود صرفه جویی کرده و ه اینکه به نوعی میتوانید او را غافلگیر کنید. 

گل رز هلندی قرمز

عروسک دست ساز

یکی از محبوب ترین هدیه های این روز از زمان های گذشته عروسک های زیبا به اشکال مختلف می باشد. شاید عروسک را بتوان یکی از نماد های این روز هم نامید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید کادو خاص تری خریداری کنید، عروسک های دست ساز است. این عروسک ها را به صورت دست ساز و با تصویر خود معشوقه تان ساخته می شود و این امر توجه بسیار زیاد شما به ایشان را نشان می دهد. عروسک های دست ساز چندین مزیت دارد که یکی از آنها این است که پارچه ای بوده و قابل شستشو هستند. مزیت دیگر آن این است که دقیقا به همان شکل که خودتان تصور میکنید ساخته می شوند و همین امر باعث دلنشین تر شدن آن می شود.

عروسک دست ساز

از دیگر عروسک های دست ساز میتوان به عروسک های بافتنی با طرح های فانتزی نیز استفاده کرد. این عروسک ها با قیافه های زیبا و دوست داشتنی باعث شده تا بسیار دلنشین باشند و دل هر بیننده ای را برباید. این مدل از عروس ها نیز مانند مدل های بالا دست ساز هستند و همین دست ساز بودن ذوق و هنر سازنده را به رخ میکشاند و مانند هر هنر دست ساز دیگری بسیار با ارزش و ماندگار تر است.

عروسک بافتنی دست ساز

نمونه دیگر این عروسک ها، مجسمه های خمیری است که در کنار دکوری های دیگر نمای چشمگیری را به اتاق های شما هدیه می دهد. این مجسمه ها را در دو مدل ساخته میشوند. اولین مدل مجسمه های تکی و در طرح های دلخواه شما و دیگری روی تابلو های کوچک که هم یک نفره میتواند باشد و هم دونفره که این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام را بیشتر می پسندید. مزیتی که این نوع مجسمه دارد این است که جزئیات چهره افراد به صورت دقیق کار می شوند.

مجسمه خمیری چهره روی تابلو

تصویر سازی روی ماگ

چاپ تصویر روی ماگ چند سالی ست بخاطر تنوع در طرح توجه همگان را به خود جلب کرده و روز به روز مدل های بیشتری از آن به بازار عرضه می شود. از جدید ترین طرح های که طرفداران زیادی را برای خود به دست آورده ماگ هایی است که طراحی روی آن مجسمه سازی با خمیر است که این هدیه را بسیار خاص و جذاب کرده که به دو طریق انجام میگیرد. روش اول این است که چهره فرد مورد نظر را با جزئیات کامل توسط خمیر درست شده روی ماگ چسبانده می شود و یا به شکل عروسک روسی ساخته و روی ماگ قرار میگیرد.

مجسمه خمیری چهره روی ماگ

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.