دانستنی های دنیای کیک تولد اختصاصی

دانستنی های درباره کیک تولد

در جشن های تولد افراد خاص به جز خرید کادوی خاص و تقدیم هدیه تولد، کسی که این جشن را ترتیب داده است برای تهیه کیک تولد نیز اقدام میکند. با اینکه تنوع بسیار زیادی در کیک تولد وجود دارد مفهوم مشترکی در میان میلیاردها انسان در جهان دارد. کیکی چند لایه بهمراه خامه و موارد اضافی تزئیناتی که هر کسی بنا به سلیقه خودش آن را انتخاب میکند. گاهی خرید هدیه خاص می تواند یک کیک اختصاصی برای کادو تولد محسوب شود. البته استفاده کیک فقط در تولد ها محدود نمی شود. حتی در جشن های کوچک دونفره سالگرد ازدواج نیز می تواند به عنوان هدیه سالگرد ازدواج نیز مورد استفاده قرار بگیرد.ما در این مقاله سعی داریم به شرح کیک تولد و تاریخچه شکل گیری آن بپردازیم و نکاتی درباره سفارش یک کیک را به عنوان یک هدیه خاص تولد را شرح می دهیم.

کیک اختصاصی

تاریخچه ای برای کیک تولد

نخستین قومی که برای جشن سالگرد تولد کیک استفاده کردند، یونانیان باستان بودند. کیک‌ها را به عنوان یک دسر خاص برای سالروز تولد در نظر گرفته بودند. برای ادای احترام به آرتمیس ( خدایگان ماه) تمام کیک ها را به شکل ماه درست می کردند و برای تزئین روی آن از تعدادی شمع استفاده می کردند.

شکل‌گیری جشن‌های تولد با شکل امروزی از جشن‌های قرن ۱۷ و ۱۸ آلمان با نام کیندرفست آغاز شد. طبق اعلام برخی منابع اولین کیک تولد در آلمان پخته شده است. آلمان‌ها روز تولد کودکانشان را با یک کیک جشن می‌گرفته‌اند. طرح اولیه این کیک‌ها شباهت هایی به نان داشت و با گذشت زمان شیرینی هایی نیز به آن اضافه شد.

اشکال خاص تر و دقیق تر کیک این مراسم در قرن ۱۷ پخت شد. به صورتی که با جزئیاتی مثل انواع خامه رویه، در چند لایه و با انواع تزیینات مانند گل‌ها، پخته می‌شده است. به علت هزینه های زیاد این مدل کیک ها در آن زمان‌ خرید اینگونه کیک‌ها آنقدرها هم فراگیر نبوده است و فقط طبقه ثروتمند و به اصطلاح با کلاس جامعه قدرت خرید اینگونه کیک‌های گران قیمت را داشته‌اند.

با گذشت زمان و در قرن ۱۸ میلادی، همراه با انقلاب صنعتی و در دسترس قرار گرفتن وسایل و تجهیزات آشپزی و شیرینی‌پزی، و مقرون به صرفه‌تر شدن آنها، قیمت این نوع کیک که مشابه کیک‌های تولد امروزی بودند هم کاهش یافت. در کنار آن تولید اینگونه کیک‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر شد. همین امر باعث فراگیر تر شدن این نوع کیک ها شد و طبقات متوسط و پایین تر جامعه نیز توانایی تهیه آنها را به دست آوردند.

در جوامع امروزی و با گذشت سال های متمادی از آن زمان شاهد یک رسم جهانی هستیم که در جشن تولد، کیکی با سبک و سیاق گفته شده سرو می‌شود. کیکی که در ادبیات جهان هم با نام کیک تولد شناخته نامیده شده است. رسمی که از دیرباز در مراسم های تولد باب بوده گذاشتن شمع روی کیک است و اما اینکه دلیل و فلسفه این کار چیست؟

 

تاریخچه گذاشتن شمع روی کیک تولد

دو احتمال برای پدید آمدن این مدل رفتاری وجود دارد:

اولین احتمال این است که سنت شمع‌ تولد از یونان باستان آغاز شده است. وقتی که مردم کیک‌های تزیین شده با شمع‌های روشن را به معبد آرتمیس خدای ماه می‌بردند، شمع‌های روشن باعث درخشش کیک همچون ماه می‌شدند. و این به یک سمبل برای آرتمیس تبدیل شده بود. آنها بر این اعتقاد بودند که دعای آنها توسط دود به آسمان ها می رود. برخی معتقدند که ایده آرزوی قبل از فوت کردن شمع از همیت اعتقاد یونانیان برخاسته است.

دومین احتمال هم این است که سنت شمع روی کیک تولد از آلمان آغاز شده است. همانطور که گفته شد در آلمان تولد بچه‌ها طی جشنی با نام کیندرفست (Kinderfeste) گرامی داشته می‌شد. در صبح روز تولد هر کودک، او یک کیک به همراه تعدادی شمع روشن روی آن، دریافت می‌کرد. این تعداد برابر بود با سن کودک به اضافه یک. این شمع اضافی که «چراغ عمر» نامیده می‌شد نشانه امید به زندگی در یک سال دیگر از عمر بود. در بعضی منابع هم آمده که شمع از اول فقط یکی بوده و نشانه روشنایی برای یک سال آینده بوده است.

 

نکاتی مفید و تاثیر گذار در انتخاب بهترین کیک تولد اختصاصی

یکی از روزهایی که برای هر کسی یک روز خاص محسوب میشود روز تولد او است. در چنین روزی فرصتی مناسب برای شاد بودن در کنار عزیزانتان است که تقریبا برای همه تجربه خوشایندی را بهمراه دارد. اگر قصد دارید برای افراد خاص زندگیتان بهترین جشن تولد را اختصاص دهید، در کنار خرید کادوی خاص و خرید گل، میتوانید یک کیک اختصاصی نیز به عنوان کادو خاص برای او تدارک ببینید تا جشن تان تکمیل شود. در این مرجله باید به چند نکته توجه کنید تا نتوانبد انتخاب درست تری را داشته باشید.

۱- بودجه جشن تولد را تعیین کنید به این ترتیب که هزینه کل جشن را در نظر بگیرید و متناسب با آن هزینه ای را نیز برای تهیه کیک اختصاصی تولد کنار بگذارید.

۲- متناسب با تم تولد یک طرح را برای کیک خود انتخاب کنید. تم تولد معمولا بستگی به علایق فرد صاحب تولد دارد. ممکن است علایق او در ورزش، موسیقی، هنر و یا در هر حیطه دیگری باشد. محوریت تم تولد را مطابق موضوعی ترتیب دهید که برای شخص و یا حتی مهمانان، خاص و ویژه باشد.

۳- طعمی خاص را برای کیک خود انتخاب کنید. طعمی که ذاعقه عمومی داشته باشد. در این مورد نباید فقط علایق شخصی خودتان را در نظر بگیرید. یک کیک خوب باید در عین داشتن یک ظاهر زیبا دارای طعم عامه پسند هم باشد که اکثریت افراد حاضر در میهمانی را خشنود کند

۴- یک لیست از تعداد نفرات مهمانان دعوت شده تهیه کنید . اهمیت این موضوع در این جا مشخص می شود که چه مقدار کیک باید تهیه کنید.

۵- یک مدل نهایی برای کیک تولد انتخاب کنید. حالا که همه چیز را در نظر گرفته‌اید نوبت به این رسیده که از سلیقه خود استفاده کنید و یک مدل کیک تولد که با نیازها و معیارهای قبلی‌تان هم سازگار باشد انتخاب نمایید. در انتخاب ظاهر کیک تولد بیش از هر چیزی به سلیقه خودتان تکیه کنید. همچنین به مواردی چون رنگ‌ها یا عناصر مورد علاقه خودتان یا فردی که تولد اوست توجه کنید.

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.