تاریخچه گل داوودی

درباره گل داوودی

گل داوودی (chrysanyhemum) یک گیاه آسیایی می باشد که زادگاه اصلی آن کشور چین و ژاپن است. ژاپن به عنوان “کشور گل داودی” شناخته می شود.در حال حاضر حدود ۳۰ گونه گل داودی وجود دارد. این گل یکی از پرطرفدارترین گل های جهان است. محبوبیت آن تا حدی افزایش یافته است که ملکه واقعی گلهای پاییز در نظر گرفته شده است و آنها خنده و شادی را جذب می کنند.

این گل بعد گل میخک یکی از ماندگارترین گل ها به شمار می آید. طول عمر شاخه ی بریده شده ی آن بسیار بالا است و همین باعث محبوبیت این گل برای استفاده در منازل، عروسی ها و جشن ها شده است. میزان گلدهی بوته ی داوودی بسیار بالا است و چندین بار در سال و در تمام فصول گل می دهد و همین امر باعث با ارزش شدن این گل بین باغبان ها شده است. این گل به دلیل داشتن حساسیت کم و رشد مناسب، گیاهی محبوب برای کاشتن در باغچه های خانگی به شمار می آید.

 

 

 

 

انواع گل داوودی

دو نوع از معروف ترین گل های داوودی، hardly (بادوام) و florist می باشد. مدل hardly همانطور که از اسمش هم پیداشت گیاهی بسیار مقاوم و سازگار است و اگر شرایط محیطی ایده آلی داشته باشد، رشد آن سریع و میزان گلدهی اش زیاد است. گل florist گلی بسیار حساس است و به رسیدگی و شرایط خاص تری احتیاج دارد.

 

گل های داوودی را از نظر سایز گل به دو دسته تقسیم میکنند

فرم استاندارد: در این مدل گل ها بسیار درشت هستند و معمولا به صورت تک گل وجود دارند و بهترین نوع داوودی برای استفاده در گلدان و گل برید شده است.

فرم خوشه ای: در این مدل از داوودی، تعداد گل های بیشتری وجود دارد، گل ها بسیار ریزتر هستند، گلبرگ ها کم پشت تر و تراکم آنها کمتر است.

 

 

مصارف گل داوودی

۱) گل داوودی به دلیل ماندگاری بالا (حدودا ۳ هفته) جزو یکی از محبوب ترین گل ها برای تزیین به شمار می آید. این گل مصرف بالایی در تزیین خانه ها و مجلس و پارک ها دارد.

۲) از گل های داوودی دمنوش هایی بسیار مقوی تهیه می کنند. این دمنوش ها حاوی ویتامین های K و C و B6 و A و مواد معدنی مفیدی شامل آهن، کلسیم، منیزیم و روی است و خاصیت آرام بخشی و سم زدایی دارد.

۳) از عصاره این گل برای ساخت لوازم آرایشی و کرم هایی برای درمان جوش و التهاب صورت استفاده می شود.

۴) دم کرده ی گل داوودی تب بر است و سرد درد های خفیف را نیز کاهش میدهد.

۵) آزمایشگاه ها از گل داوودی در ساخت داروهایی برای آب مروارید و کاهش دهنده ی درد های چشمی استفاده می کنند.

۶) گل داوودی موادی از خود آزاد می کند که حشرات نسبت به آن حساس هستند و باعث دفع آنها می شود. و به همین دلیل در ساخت انواع حشره کش ها از آن استفاده می شود.

۷) در آسیای شرقی از جوشانده ی این گل، چای تهیه می کنند.

۸) در کشور کره از این گل برای ساخت شراب برنج استفاده می کنند.

۹) برگ گل داوودی بخار پز یا جوش داده شده و به عنوان سبزیجات به ویژه در غذاهای چینی استفاده می شود.

 

در ایران از گل های داوودی در همه ی مراسم ها استفاده می کنند و محدودیت خاصی برای مصرف این گل وجود ندارد ولی در برخی از کشورهای اروپایی (به عنوان مثال فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، مجارستان، کرواسی)، گلدان های معطر داوودی نماد مرگ هستند و فقط برای مراسم تشییع جنازه استفاده می شوند.

 

 

گل داوودی نماد چیست

گل های داوودی سمبل وفاداری، نیک بینی، شادی و زندگی جاودانه هستند.

در ژاپن از این گل به عنوان نماد امپراطوری و فرمانروایی استفاده می کنند.

داوودی قرمز: این گل همانند رز قرمز نماد عشق و دوست داشتن است.

داوودی سفید: این گل به دلیل رنگ سفیدش نماد حقیقت، پاکی و عشقی سلطنتی و شاهانه است.

داوودی صورتی: نشان دهنده شکنندگی روابط عاشقانه است.

داوودی نارنجی: نشان دهنده ی احساس عشق ظریف است.

داوودی زرد: این گل نماد بی اعتناییو رد کردن عشق است و کاربرد زیادی ندارد، معمولا برای هدیه دادن استفاده نمی شود. هدیه دادن آن معنایی توهین آمیز دارد.

داوودی بنفش: نشان دهنده ی درد غیر قابل تحمل و از دست دادن یکی از عزیزان است.

 

شرایط نگهداری بوته ی گل داوودی:

نور: این گیاه به نور غیر مستقیم خورشید احتیاج دارد و اگر در محیطی کم نور قرار بگیرد، غنچه هایش باز نمی شوند. ولی قابلیت رشد در نور کم را دارد.

خاک: این گیاه به خاک شنی و سبک احتیاج دارد.

دما: بهترین و مناسب ترین دما برای رشد داوودی دمایی بین ۱۰ تا ۲۷ درجه است.

آب: گل داوودی به آب زیادی احتیاج دارد ولی فاصله زمانی بین آب دادن باید طوری باشد که خاک گیاه کاملا خشک شود.

 

شرایط نگهداری گل چیده شده

گل داوودی باید پس از چیده شدن در آب خنک قرار بگیرد تا ماندگاری بالاتری داشته باشد.

ساقه های این گل به سرعت مسدود می شوند، پس از خرید این گل روزانه مقداری از ساقه آن چیده شود تا باعث ایجاد جریان هوا در آن شود.

این گل به نور زیاد و غیر مستقیم احتیاج دارد.

 

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.