طراحی روی کفش های پارچه ای و چرم

آموزش طراحی روی کفش

طراحی روی کفش می تواند به عنوان یک هدیه خاص محسوب شود. مانند کادو تولد و کادو سالگرد ازدواج. اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال خرید کادو خاص هستید گزینه کفش طراحی شده به همراه خرید گل، میتواند سورپرایزی برای اطرافیانتان باشد که حتی به ذهن شان نیز خطور نمیکند. البته این کار همیشه به صورت خرید هدیه خاص انجام نمیگیرد شما توانایی آن را دارید که این کار را خودتان انجام دهید در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه طراحی روی کفش پارچه ای و چرم آشنا کنیم. البته افرادی که خود زمان کافی برای این کار ندارند و از طرفی علاقه دارند که طرح دلخواه شان روی کفش باشد میتوانند این کار را به متخصصان ما بسپارند و حتی سفارش گل را نیز به صورت اینترنتی ثبت کنند. طراحی روی کفش دارای چند مرحله است که در زیر به آنها پرداخته ایم.

بهترین پیشنهاد خرید هدیه سالگرد ازدواج

 

 

مرحله اول: انتخاب طرح و رنگ

۱- برای نقاشی روی کفش پارچه ای و یا چرمی از رنگ چرم یا اسپری استفاده کنید. رنگ های اکریلیک برای طراحی پایدار روی جنس چرم مثل کفش استفاده میشود. میتوانید این نوع رنگ ها را از مغازه های خرازی تهیه کنید. انتخاب دیگر شما استفاده از اسپری رنگ است که آن نیز در مغازه های ابزار فروشی وجود دارند. از اسپری ای استفاده کنید که نازل پاششی کوچکی داشته باشد. رنگ کردن با اسپری به راحتی صورت میگیرد اما برای کشیدن جزئیات زیاد نقاشی به درد نمی خورد. معمولا از اسپری برای رنگ کردن کل کفش استفاده می شود. دقت داشته باشید که قبل از رنگ کردن کفشتان را کاملا تمیز کرده باشید

 

۲ – از رنگ پارچه برای رنگ کردن کفش های پارچه ای مثل ال استار استفاده کنید رنگ اکریلیک مخصوص این کار ساخته شده است. برای استفاده از این رنگ با دوام را میتوانید با قلمو این کار را انجام دهید. تنوع در این نوع رنگ های بسیار زیاد است. از مزایایی دیگر این رنگ این است که بعد از خشک شدن دیگر پاک نمی شود. شما میتونید رنگ پارچه اکریلیک را روی چرم نیز استفاده کنید.

 

۳- برای کشیدن جزئیات طرح باید از ماژیک استفاده کنید. میتوانید این نوع ماژیک ها رو از لوازم تحریری ها یا خرازی ها تهیه کنید. این ماژیک ها انواع مختلفی دارد از قلم فوق کوچک تا بسیار بزرگ.ایده خوبیه که چندتا از یه رنگ ماژیک بگیرید تا بتونید همش رو امتحان کنید. همچنین باید زبری و نرمی ماژیک انتخابی خود را امتحان کنید

 

۴ -در این مرحله باید طرح خود را انتخاب کنید اگر برنامتون اینه که یک رنگ برای طراحیتان استفاده کنید، تکلیفتون روشن است این کار بسیار آسان است. اما اگر میخواهید یک طرح با جزییات زیاد با مداد بکشید، بهتر است اول طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید تا سختی ها و پیچ و خم هایش کاملا مشخص شود. همچنین می توانید طرح های سه بعدی با کامپیوتر بکشید. برای شروع استفاده از فتوشاپ بهترین گزینه است.

 

۵- یک راه جالب برای نقاشی روی کفش این است که با ماژیک رنگ ثابت نقاشی کنید و سپس با الکل روی آن بکشید. با ماژیک طرح خود را بکشید و از یک پارچه الکلی نم دار شده روی رنگ استفاده کنید تا شکل نرم تر و ملو تری به خود بگیرد در نظر داشته باشید که طرح نهایی شما از تمامی زوایا به چه شکلی خواهد بود. از بالا ، کنار ، پشت ، این یه بوم نقاشی نیست که فقط از رو برو بهش نگاه کنند پس در انتخاب طرحتون دقت کنید. گر تازه این کار رو شروع کردید از کشیدن طرح های خفن و پیچیده که چندین لایه دارد خودداری کنید. برای شروع بهتر از شکل های ساده ، مینیمالیسم ، طرح های تکرار شونده ، نماد های مشخص و … استفاده کنید

 

مرحله دوم: آماده سازی کفش

۱- خط های بیرونی طرح خود را با مداد روی کفش بکشید اگر رنگ مدادی که برای طرح اولیه استفاده کرده اید روشن است زیر طرح اصلی قابل تشخیص نیست و محو خواهد شد. البته بعضی ها ترجیح میدهند که طرح اولیه که بامداد کشیده اند تا اخر کار مشخص باشد و در آخر آن را با پاک کن پاک کنند. قبل از اینکه طرح خود را نهایی کنید اول مطمئن شوید که طرحتان متقارن است.

 

۲- زمینه کار خود را با روزنامه بپوشانید تا رنگ جایی را کثیف نکند. قبل از اینکه کار خود را شروع کنید اول یک میز صاف و محکم پیدا کنید و روی آن را با روزنامه بپوشانید. این کار جلوی کثیف شدن محل کارتون رو میگیره همچنین میتوانید از کیسه زباله بزرگ استفاده کنید. مرز کناری کیسه زباله را پاره کنید و روی میز بیندازید. اگر از روزنامه استفاده میکنید مراقب باشید چون ممکن در هنگام استفاده از رنگ روشن روزنامه روی کار شما لک ایجاد کند.

 

۳-برای شروع کار از یک جفت کفش کهنه برای تمرین استفاده کنید. اگر یک جفت کفش ارزون یا کهنه دارید ، از آنها استفاده کنید تا تکنیک های لازم برای نقاشی را یاد بگیرید. استفاده از این روش این امکان را به شما می دهد تا رنگ خود را روی سطح کفش ببینید و تصور واقعی تری از طرح نهایی بدست بیاورید.می توانید از مغازه های که کفش دست دو میفروشند کفش کهنه تهیه کنید.

 

۴ – سطح کفش را کامل تمیز کنید. برای کفش های چرم طبیعی، یک تکه پارچه کتان را در الکل بزنید و به ارومی روی کفش بکشید.برای کفش های چرم مصنوعی یک تکه پارچه کتان را در استون نم دار کنید و روی کفش بکشید تا تمیز شود.اگر روی کفش پارچه ای نقاشی می کنید، آن را با تکه ای پارچه که آب گرم و صابون خیس شده است بزنید. اگر کفش شما امکان شستن دارد بهتر از آن را بشویید.قبل از رنگ کردن اجازه دهید کفش کاملا خشک شود مطمئن شوید که استونی که استفاده میکنید ۱۰۰% خالص باشد. لاک پاک کن ها برای این کار اصلا مناسب نیستند.

 

۵- اگر کفش شما چرم براق است آن را با سمباده صاف کنید قاعدتا قشنگی این کفش ها به براقی آنها ست . اما سطح این کفش ها رنگ به خود نمی گیرد و بعد ها از بین میرود. اگر قصد دارید که کفش براق را رنگ کنید حتما سطح آن را با سمباده نرم پاک کنید تا رنگ به خورد کفش برود و کنده نشود

 

۶ – داخل کفش را بپوشانید و چسب بزنید روی قسمت های که نمی خواهید رنگ کنید چسب بزنید تا رنگی نشوند. برای داخل کفش می توانید از روزنامه استفاده کنید.

 

مرحله سوم: رنگ کردن

۱- رنگ پارچه یا رنگ چرم را با یک قلموی نازک روی کفش بکشید. اگر از رنگ اکریلیک استفاده میکنید ، قلموی خود را در رنگ ببرید و با تکان های ارام روی کفش بکشید. قلمو را تا زمانی که رنگ روی کفش را کاملا بگیرد بکشید.

 

۲ -رنگ پارچه یا رنگ چرم را با ابر روی کفش بزنید تا تقریبا رنگ روی آن را بپوشاند. یک تکه ابر شستشو بردارید .در یک ظرف کوچک مقداری رنگ بریزید. گوشه های ابر را در رنگ بزنید و با لبه ی یک کاغذ رنگ های اضافه را جمع کنید. بعد از آن ابر را به آرامی روی کفش بزنید تا کفش رنگ شود. اگر دوست دارید رنگ لایه ای داشته باشید یا حتی رنگ اصلی کفش را تا حدی نشان دهید ، این یک روش عالی است.

 

۳ – اگر می خواهید کفشتان فقط یک رنگ داشته باشید با استفاده از اسپری آن را رنگ کنید. نازل اسپری خود را ۳ تا ۴ سانتی متر از کفش فاصله بدید. رنگ را روی کفش اسپری کنید. توجه داشته باشید که کفش کامل رنگ شود.

 

۴ میتوانید از اکلیل یا پودر های زینتی دیگر برای زیبا کردن کفش دخترانه نیز استفاده کنید . برای یک کفش دخترانه متوسط نصف یک فنجان اکلیل لازم است. بعد از اینکه اسپری را زدید اکلیل را روی آن بپاشید و اجازه دهید خشک شود.برای جلوگیری از ریخته شدن اکلیل ها می توانید از چسب هم روی رنگ استفاده کنید.

 

۵ – اجازه بدید کفش خشک شود کفش را روی یک روزنامه بزارید و ۱ ساعت یا تا هر زمانی که لازم است اجازه دهید خشک شود بعد اگر لازم بود میتوانید لایه دوم رنگ را بزنید. بعد از تمام شدن کار دو سه روز به کفش استراحت دهید تا کامل رنگ را به خود بگیرد و خشک شود.

 

۶ چسب های محافظتی که روی کفش زده بودید را به آرامی بکنید. آرامش خودتان را حفظ کنید و چسب ها را سریع نکنید چون ممکن است به قسمتی از رنگ کفش چسبیده باشد و کفشتان را خراب کنند . اگر جایی از چسب با رنگ ترکیب شده بود سعی کنید با چاقو یا شی دیگری آرم و تکه تکه آن را جدا کنید.

 

۷ اگر نگران پاک شدن رنگ روی کفشتان هستید میتوانید یک لایه محافظ رنگ اکریلیک روی کار نهایی بزنید .این کار باعث جلوگیری از خراب شدن کفشتان در باران یا آب میکند. در کل بهتر است که کفشتان را با ماشین لباسشویی نشویید . اگر هم کثیف شدن با یک ابر و آب گرم آن را تمیز کنید.

طراحی روی کفش

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.