آموزش ساخت ماگ در منزل

چگونگی ساخت ماگ برای هدیه دادن

برای آنکه بتوانیم برای افراد خاص زندگی مان هدیه خاص تهیه کینم همیشه نیاز به خرید کادو خاص نداریم گاهی میتوان با فراگیری یک آموزش کاربردی یک کادو خاص را تهیه و تقدیم کنیم و در کنار آن خرید گل نیز میتواند به ما کمک بزرگی در این مسیر بکند. سفارش گل به صورت اینترنتی و خرید آنلاین گل راهکاری برای افرادی است که نمیخواهند وقت وهزینه خود را صرف رفت و آمد های شهری کنند. خرید کادوی خاص و شیک را حتی یه صورت اینترنتی نیز میتوان انجام داد و از لذت آن برخوردار بود. دراین مقاله سعی داریم کادو خاص به نام ماگ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با فراگیری آموزش آن بهترین هدیه تولد و یا هدیه سالگرد ازدواج تان را درکنار یک دسته گل زیبا در گلدانی با طراحی زیبا تر به همسر و یا فرد مورد علاقه تان تقدیم کنید و لحظاتی شاد و خاطره انگیز را فراهم آورید.

 

نقاشی و ساخت ماگ

 

آموزش ساخت ماگ با رنگ اکریلیک

نقاشی با رنگ اکریلیک روی لیوان برای ساخت ماگ مخصوص خودتان با سلیقه شخصی بسیار جذاب است و ذوق و سلیقه شما را میرساند. نقاشی با رنگ اکریلیک دارای چند مرحله است که در اینجا به شرح آنها پرداخته ایم:

۱-در مرحله اول برای آنکه بتوانید تمیز کار کنید و رنگ روی میز یا فرشتان نریزد باید روزنامه ای روی میز پهن کنید و برای آنکه مطمئن شوید که رنگ از آن نفوذ نمیکند روزنامه را چند لایه کنید و با چسب بچسبایند.

۲-در مرحله بعدی رنگ هایی که قرار است مورد استفاده شما برای نقاشی باشد را به صورت مجزا داخل پالت بریزید. به این روش که هر رنگ را به اندازه یک دانه انگور باشند و فاصله بین رنگ ها تقریبا ۲/۵ سانتیمتر باشد تا باهم آمیخته نشوند. اگر پالت ندارید میتوانید یک کاغذ محکم و یا مقوا را گوشه هایش را تا کنید چسب بزنید که به یک گودی ایجاد کند و به شکل پالت دربیاید.

۳-مرحله سوم آن است که از مداد رنگی برای کشیدن طرح اولیه ماگ استفاده کنید. مداد گرافیت به دو دلیل بهترین گزینه برای کشیدن طرح اولیه ماگ است یکی اینکه به آسانی روی لیوان حرکت میکند و دوم اینکه به راحتی پاک میشود. نکاتی که در این مرحله باید به آنها توجه کنید آن است که در هنگام کشیدن طرح از لبه های لیوان فاصله بگیرید و برای کشیدن خط های صاف از چسب استفاده کنید.

۴-اولین یک لایه رنگ را روی لیوان بکشید و اجازه دهید خشک شود. قلمو خود را داخل آب بگذارید و پس از مدتی با دستمال حوله ای آن را تمیزکنید. بعد قلمو را به رنگ اکریلیک بزنید و روی طرحی که از قبل طراحی کرده اید بکشید. و رنگ کنید و مطمئن باشید که به لبه های لیوان نمیخورد. برای رنگ کردن محل های بزرگ تر مانند بک گراند، از قلمو های کلف تر و برای طراحی و نقاشی جزئیات از قلمو های کوچکتر استفاده کنید.

۵-لایه های بیشتری از رنگ بریزید تا طرح شما کامل شود. قبل از اینکه لایه های جدید را اضافه کنید از خشک شدن لایه های قبلی مطمئن شوید. برای براق کردن طرح لایه رنگ شفاف از رنگ اکریلیک را بروی طرح بریزید.

۶-زمانی که برای خشک شدن ماگ نیاز است ۲۴ ساعت است. ماگ خود را روی روزنامه و در مکانی غیر قابل دسترس قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. سعی کنید در این مدت به ماگ دست نزنید زیرا هم امکان دارد که زمان خشک شدن را افزایش دهند و هم اینکه رنگ را خراب کند و از بین ببرد.

۷-طرح اولیه را پاک کنید و طرح اصلی را با یک دستمال الکلی تمیز کنید. برای پاک کردن تکه های رنگ از گوش پاک کن حاوی الکل استفاده کنید به این صورت که آن را روی لکه های رنگ بکشید تا پاک شوند. در هنگام پاک کردن گوش پاک کن را به آرامی حرکت دهید تا به اشتباه طرح اصلی را پاک نکنید.

۸-بعد از خشک شدن طرح و لکه گیری باید به مدت ۳۵ دقیقه ماگ خود را درون فر با ۱۷۷ درجه سانتیگراد بگذارید تا بپزد. ماگ خود را درون ظرفی گذاشته و زمانی که فر با درجه ۱۷۷ رسید، ظرف حاوی ماگ را داخل فر گذاشته و بعد از ۳۵ دقیقه آن را خارج کنید. نکته قابل توجه در این مرحله آن است که دستورالعمل رنگی که خریداری کرده اید را مطالعه کنید اگر متفاوت بود از همان دستورالعمل استفاده کنید.

۹-بعد از آماده شدن ماگ در زمان استفاده از آن سعی کنید آن را با دست بشوئید و از اسکاج به هیچ عنوان استفاده نکید زیرا باعث از بین رفتن رنگ در طولانی مدت خواهد شد.

درست کردن یک ماگ همیشه برای دادن کادو نیست میتوانید اینکار را به دفعات انجام دهید و در انجام آن مهارت پیدا کنید. گاهی نیز میخواهید یک ماگ هدیه بدهید اما هم برایتان مهم است که طرح آن را خود انتخاب و هم اینکه زمانی و امکانات کافی برای انجام این کار ندارید. سایت گیف فلو این امکان را برای شما فراهم کرده که با سلیه خودتان طرحی را انتخاب کنبد و انجام آن را به متخصصان ما بسپارید تا در زمانی معین ماگی بسیار زیبا برای شما آماده کنند.

 

هر داستان عاشقانه، خاص، زیبا و منحصر به فرد است، گروه گیفت فلو در کنار شماست تا این داستان زیبا را به واقعیت تبدیل کند.

 

حس خوب هدیه دادن به عزیزان خود را با ما تجربه کنید. اعضای گروه گیفت فلو دور هم جمع شده اند تا با ارایه ی بهترین و خاص ترین دسته گل ها و هدیه ها متناسب با سلیقه ی شما، حس شادی و لبخند را بر لب های شما عزیزان بیاورند.

 

جهت ثبت سفارش به صفحه اصلی گیفت فلو مراجعه و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.